Eerste dagen Naankuse - Reisverslag uit Suider Hof, Namibië van Sophievanrossem - WaarBenJij.nu Eerste dagen Naankuse - Reisverslag uit Suider Hof, Namibië van Sophievanrossem - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Naankuse

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2014 | Namibië, Suider Hof

Hi!
Ik ben hier sinds donderdag en heb nu al een gele gave tijd. De vlucht was wat minder, want ik was ziekig. Maar toen ik hier in Naankuse aankwam, was alles meteen weer goed. Het eerste wat ik mocht doen na het uitpakken van mijn koffer was op een baby baboonwalk. Ik dacht dat ze nog geen contact met me zouden zoeken, maar ze kwamen meteen naar me toe om mij te groomen en dat ik hen groomde.
Die middag mocht ik ook helpen met et voeren van de dieren, waaronder een cheeta. Ik heb haar ook mogen aaien. Die avond heb ik veel mensen ontmoet. Maar van velen ben ik de naam vergeten, zo veel haha.
De volgende ochtend, vrijdag, had ik mijn intro over het park in plaats van een caracal walk (helaas), een soort lynx. De rest van de ochtend ging ik weer op een baboonwalk. Nu met ook oudere baboons. En de middag had ik carnivorfeeds. Ze hebben 2 leeuwen, een boel cheeta's en luipaarden en 14 wild dogs.
Zaterdag ochtend zou ik foodprep moeten doen, maar we kregen te horen dat we een zwangere luipaard op moesten halen, 2,5 uur verderop. Super super gaaf. Wij gingen dus die kant op en toen we daar aankwamen zagen we een ontzettend klein beestje. Kleiner dan een grote hond. Dus Stu, de ervaren predator vanger, dacht dat het nog een jong ding was, 18 maanden. Maar achteraf was ze gewoon klein, maar wel volwassen. We weten nog niet of ze zwanger is.
Gisteravond zou ik een baboon op mijn kamer krijgen , maar omdat er maar 1 coördinator was, en ze in haar eentje was, had ze besloten om de baboons in het hok te laten.
Savonds om 11 uur (wat hier heel laat is) ging ik mee op een night patrol om stropers tegen te gaan. Gelukkig waren er geen stropers, maar er was ook bijna geen wild te zien. Helaas. Uiteindelijk zijn we om 1 uur terug gegaan.
Vanochtend moest ik wel foodprep doen. Maar toen kregen we te horen dat Rudy (de eigenaar van naankuse) ging kijken naar de luipaard. Helaas mochten we daar dus niet bij zijn omdat we vanmiddag naar Windhoek gingen. Nu zit ik dus in een café! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin. Al die gave dieren, prachtige natuur en alles. Heerlijk!

CU! Tot volgende keer!

  • 12 Januari 2014 - 12:55

    Gondje:

    Ha Sophie, was erg gezellig om met je te face-timen . Je ziet er er goed en vrolijk uit. Kan zien dat je geniet, liefs Mam

  • 12 Januari 2014 - 15:18

    Tieke:

    Hoi Sophie,
    Wat een hoop te doen al in die paar dagen. Wat is groomen? Nu kan ik dat natuurlijk wel even googelen maar ik vind het leuker om van jou te horen wat dat is en hoe dat gaat. En waarom zou je een baboon op je kamer krijgen? Hebben alle baboons iemand waar ze bij slapen? Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag. Tot gauw!

  • 26 Januari 2014 - 09:49

    Sophie:

    Tieke!
    Groomen is het onderhouden van de vacht van de baboons. Je ziet vaak baboons in een rijtje zitten aan elkaars vacht te plukken. Dat doen ze soms ook bij mensen! Het voelt heel grappig en lekker!
    De baboons die we hebben, die op de kamer meoten slapen, zijn tussen de 2 en 12 maanden. In het wild zouden ze dus nog bij hun moeder slapen. Wij zijn de surrogaatmoeders :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Suider Hof

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Neuras!

09 Februari 2014

Luipaard!

26 Januari 2014

Baboontime

12 Januari 2014

Eerste dagen Naankuse

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 2832

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: