Baboontime - Reisverslag uit Suider Hof, Namibië van Sophievanrossem - WaarBenJij.nu Baboontime - Reisverslag uit Suider Hof, Namibië van Sophievanrossem - WaarBenJij.nu

Baboontime

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2014 | Namibië, Suider Hof

Eerste 2 en een halve week is voorbij. Maandag na mijn eerste blog (13e) had ik 's ochtends caracalwalk, tweede keer voor mij. We zagen een groep wilde baboons, wat wel spannend was. Ook konden we ze heel goed horen. Alex de caracal ging rollen op de grond en ik aaide per ongeluk over haar buik, en toen krabde ze mij. Gelukkig niets ergs :). Na de muffinbreak om 10:30 had ik mixed baby baboonwalk. Baby is een groot woord want de oudste zijn 3,5 jaar. De baby's zijn ontzettend lief. Tijdens lunchbreak ben ik bij Samira, de tamme cheeta, geweest. Daarna had ik carnivorfeed. 's Avonds ben ik samen met een andere volunteer naar de watch tower gegaan. Deze tower staat naast de luipaarden enclosure. Een van de luipaarden had een baboon gevangen en begon deze te eten. Dat was echt stoer om te zien! We hebben ook een jackal gezien en veel gehoord. Het begon te stormen en onweren om 3 uur snachts. Deze tower staat bekend als de wiebeltoren, dus wij hadden een slechte avond, hoewel het wel mee viel.
Sochtends had ik een schorpioen op mijn kamer, en ik wilde slapen. Dus dat ging niet zo goed samen.
Als je watchtower hebt mag je de ochtend vrij hebben. Ik ben toen verhuisd naar mijn tent! Yes ik zit in een tent! :D
's Middags had Stu (slangen researcher) een puff adder gevangen, een van de dodelijkste slangen in de buurt. 60% van de slangenbeten is van de puff adder. De slang die Stu gevangen had moest gemerkt worden. Ik mocht buikschubben knippen en ik mocht hem chippen. Dat was natuurlijk heel stoer. Het was een gewone chip die we ook voor honden gebruiken!
Die avond had ik mijn eerste baboon sleepover. Ik had Sannie en ze was ontzettend lief!
Woensdag de 15e begon met enclosure patrol. We gingen langs de luipaarden enclosure, en daarnaast zagen we voetprints van een wilde luipaard! Deze is er al 7 jaar en ze kunnen hem maar niet vangen. Hij is heel erg geïnteresseerd in Duma, een vrouwtjes luipaard die altijd on heat is.
Na muffinbreak had ik junior walk, wat ik eerst wel spannend vond. Gelukkig was er niets aan de hand en lieten ze ons met rust. Het was heel leuk om te zien hoe rustig ze rondliepen enzo. Na lunch hadden we project work.
Donderdag de 16e had ik foodprep, eten klaarmaken. Dat is niet echt een hele interessante dag.
Vrijdag had ik caracal walk, baboon walk en carnivorfeed.
Zaterdag ochtend had ik weer foodprep. Verder was het een hele rustige dag. Als afternoon activity (groeps op zaterdagmiddag) hadden we volleybal en zandkastelenwedstrijd. Dat was heel gezellig.
Na het weekend kwam een nieuwe dag indeling. Muffinbreaks deden ze helaas niet meer. En er is een nieuwe activity bijgevoegd, enclosure cleaning. Sochtends doe je alle enclosures op de farm en smiddags ga je in een grote enclosure. Wij gingen in de 5 cheeta's camp. Heel spannend! Je bent gewoon in de enclosure terwijl de cheeta's daar ook zijn.
Dinsdag de 21e had ik enclosure patrol. Dan ga je de electrociteitsdraden af om te kijken of die het nog doen. Ook zoek je voor gaten in het hek. We hebben alle dieren gezien, de 5 cheeta's, de 13 wilddogs, 1 wilddog, 5 cheeta's apart in temporary camps, 3 leeuwen en 2 leeuwen. Prachtige dieren. Daarna hadden we cheeta time met twee jonge cheeta's die tam zijn. Helaas was het te warm voor de twee dus kwamen ze niet naar ons toe. Na de lunch zouden we carnivorfeed doen, maar we hadden een presentatie over slangen. Dit was heel interessant en er waren ook echte slangen, zebra cobra en boomslang en puff adder.
Woensdag had ik research en gingen we naar het nieuwe reservaat dat naankuse aan de overkant van de hoofdweg wil bouwen. Smiddags hadden we puff adder tracken.
donderdag, het begin van de 2e week! Een baboondag! Sochtends een mixed baby walk. Ik ben toen door Rafiki, een van de oudere, gebeten in m'n enkel, maar het viel heel erg mee, want hij schrok van mij. Na de baby's hadden we een junior walk, 3 tot 5 jaar ongeveer. Zij lieten ons voor 1,5 uur alleen. Dus dat was niet heel interessant. Na de lunch hadden we school, wat ook wel leuk was en weer een verandering van alle dieren!
Vrijdag had ik weer foodprep, maar er was nu iets leuks bijgevoegd. Animal time in de middag. Dan kan je bij samira en de warthogs en de baboons en de meerkats naar binnen om te aaien, foto's te maken en te spelen met de baboons. Dat is wel heel leuk.
Gister had ik weer enclosure patrol en we hebben weer alle dieren gezien, super veel mazzel! Als zaterdag middag activiteit moesten we koken voor onszelf met allemaal opdrachten. Dit was zo ontzettend gezellig en leuk! Veel leuker dan vorige week zaterdag!
En nu zit ik weer in windhoek m'n blog te schrijven en iedereen gedag te zeggen! :).

Helaas is de blog een beetje een opsomming, maar de activities blijven natuurlijk een beetje hetzelfde!
Ik heb het hier echt ontzettend naar mijn zin! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Suider Hof

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Neuras!

09 Februari 2014

Luipaard!

26 Januari 2014

Baboontime

12 Januari 2014

Eerste dagen Naankuse

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 2824

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: