Luipaard! - Reisverslag uit Suider Hof, Namibië van Sophievanrossem - WaarBenJij.nu Luipaard! - Reisverslag uit Suider Hof, Namibië van Sophievanrossem - WaarBenJij.nu

Luipaard!

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2014 | Namibië, Suider Hof

4,5 week voorbij. De eerste maand zit erop en de 2e is begonnen. Tijd vliegt hier. Voor mijn gevoel ben ik nog een newbie, maar afgelopen maandag kwamen 18 nieuwe volunteers en ik ben zeker geen newbie meer.

De maandag na vorige blog had ik caracal walk. Helaas was het super slecht weer. Het was alsof ik gewoon thuis was, behalve dat ik in een korte broek rond liep. Mijn schoenen waren doorweekt. Alex (de caracal) vond er niet zo veel aan en besloot weg te lopen. We hebben een half uur achter haar aan moeten lopen om haar te zoeken. Gelukkig vonden we haar heel huids terug. Tijdens de wandeling zagen we 5 giraffen van heel dicht bij, zo'n 40m oid. 's Middags hadden we project work voor de Mongoose camp. Het begint echt mooi te worden.
Ik kreeg een nieuwe tentgenote en ze is ontzettend aardig! Ze is mijn leeftijd wat echt heel gezellig is.
Dinsdag was de schoonmaakdag. In de middag hebben we een enclosure van 2 cheeta's schoon gemaakt. Het is zo stoer als je in zo'n enclosure staat terwijl de cheeta's nog binnen zijn!
Woensdag de 29e was enclosure patrol dag. We hebben letterlijk alle carnivoren gezien! Het aller leukste was dat Ombili en Shakira, twee jonge luipaarden, gingen spelen! Het leukste en schattigste wat ik ooit gezien heb, en dat van zulke grote en machtige dieren!
Cheeta time na het controleren van de enclosures was heel anders dan verwacht. We vonden een slang onder een boom. Het was een cape cobra. Ontzettend agressieve slangen, wat het heel spannend maakte. De slang was ongeveer 1,5m!
Na lunch hadden we carnivor feed.
Helaas kreeg ik te horen dat de ambassade van Namibië niet tevreden was met mijn VISA, of terwijl ze zijn een formulier verloren, dus moest ok een nieuwe kopen. Zonde van mijn geld....
Donderdag was research dag. Ook weer anders dan verwacht, tijdens het tracken van de slangen vonden we een van de getagde slangen dood. Stu en Flo weten niet wat de doodsoorzaak is, want er was niets te zien. ze denken dat het uithongering was, want de maag was leeg.
's Middags gingen we naar de overkant, Omaanda-Ombidi (nieuwe game reserve dat Naankuse gaat beginnen). Daar gingen we exploren en vonden we een weg die niet door gegeven was. Carl was heel blij daarmee!
Vrijdag de 31e was een baboondag. Eerst de baby's. Toen de juniors. We gingen naar een klein meertje. Dit was dicht bij de mainroad, en de juniors gingen de over het hek naar de mainroad! Niet helemaal de bedoeling. Helaas kunnen we dus daar niet meer naar toe. In de middag had Tessa (zij doet de paarden hier) het idee om de paarden naar binnen te halen om de teken en cheeta flies van hen af te halen. Het was echt heel leuk om weer met paarden te werken. 5 paarden waarvan 3 ingereden. Als er hooi komt, komen de paarden binnen. Tessa vroeg mij om haar te helpen om ze in te rijden als ze binnen zijn! Ja natuurlijk! Super leuk.
Zaterdag was ik ziekig dus heb ik niet gewerkt in de ochtend en in de middag heb ik ook niet mee gedaan aan de afternoon activity. Zondag voelde ik gelukkig beter, ookal was er niet zo veel te doen.
Maandag had ik foodprep. Niet heel spannend. Wel leuk: aangemeld voor Neuras 15 feb. Dat is een onderzoek 'centrum' in het zuiden. Om kwart over 6 begon het keihard te regenen. Echt hondenweer.
Dinsdag de 4e was het caracal walk dag. De walk was leuk, maar niet speciaal. Toen we terug gingen, kwamen we Franky de tamme zebra tegen! Super leuk beest! Toen hadden we big baby baboon walk. In de middag hadden we weer een presentatie over darten van Rudie. Maar deze keer mochten we zelf schieten! Ik heb 2x geschoten en de eerste keer was ik dichtbij en de 2e keer zat ik in de roos! We moesten zelf luchtdruk instellen, schatten hoe ver het bord was. Dat was echt leuk!
Woensdag was enclosure patrol en cheeta time. 's Ochtends was er gevraag naar mensen die mee wilde jagen. Ik wilde heel graag mee, maar helaas was Rudie opgehouden in windhoek en ging het niet door. Helaas.
Donderdag de 6e was enclosure cleaning. We deden alle waterbaden van de dieren. Hoewel het heel goor was, was het leuk om erin te gaan staan. Ook was het wel verfrissend. In de middag dachten we een grote enclosure schoon te maken. Maar we gingen op border fence patrol.
Vrijdag had ik research in de ochtend. We trackten de slangen. Na lunch had ik Tiny baby walk. Ze zijn zo schattig. En daarna had ik aardvark walk. Een aardvark is een termiet eter. We moeten termiet eieren voor haar vinden. Helaas is ze nog heeel moeilijk, omdat ze zo jong is.
Gister was een enorm gave dag! We begonnen weer met het aardvark. Vandaag vonden we veel termiet heuvels. Dus ze had een goed ontbijt.
Om half 12 waren we vrij en om 3 begon onze middag activiteit. In die tijd heb ik voor het eerst hier gezwommen. Was wel echt lekker. De activiteit was super gaaf. De luipaard die ik met anderen het eerste weekend dat ik hier was ging ophalen, werd vandaag gecollard. Er word een collar om gedaan, om ze te tracken. De luipaard was gevangen omdat ze dachten dat ze een probleem dier was, jagen op vee. Maar ze is te klein daarvoor, dus zei de boer dat ze terug mocht komen. Dat is heel bijzonder, dus naankuse is er heel blij mee.
Rudie ging haar darten. Toen ze in slaap was kwam ze op een tafel te liggen om haar te meten en controleren ed. En natuurlijk om haar collar om te doen. Het was heel gaaf om zo dichtbij te staan! Voordat ze antecedan kreeg, moest ze verplaatst worden naar een kleine kooi, omdat ze vandaag released wordt. Er werd gevraagd wie haar wilde tillen en ik stak natuurlijk m'n vinger op! Ik heb haar naar de kooi gedragen! Zo gaaf. Gebeurt niet heel vaak dat je een luipaard draagt! Echt heel gaaf!
Na de eerste maand blijft het een geweldige plek!

  • 09 Februari 2014 - 19:38

    Gondje:

    Heerlijk om je verhaal te lezen. Je doet daar best spannende dingen tussen de bedrijven door.
    Liefs Mam

  • 21 Februari 2014 - 09:07

    Muis De Kkermpenaer:

    Geweldig leuk om dit verslag te lezen. Ik zou er zo zelf naar toe willen. Liefs, Muis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Suider Hof

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2014

Neuras!

09 Februari 2014

Luipaard!

26 Januari 2014

Baboontime

12 Januari 2014

Eerste dagen Naankuse

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 2835

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: